roeden

vlucht
24,00 m.
wiekvorm
Systeem Van Bussel op beide roeden; de buitenroede bovendien met neusremkleppen.
Kantel uw mobiel om de tabellen helemaal te zien
wiekenkruis
fabrikant roenummer positie bouw fabricagejaar jaar gestoken positie jaar verdwenen lengte
Vaags ✉︎ 651 binnen 2025 2025 binnen aanw. 24,00
Vaags ✉︎ 650 buiten 2025 2025 buiten aanw. 24,00
Derckx ✉︎ 87 binnen 1972 1973 binnen 2025 24,06
Derckx ✉︎ 86 buiten 1972 1973 buiten 2025 24,06
Fransen ✉︎ g.n. buiten 1930 1948 buiten 1972 24,00
Pot ✉︎ ? binnen ? ? binnen 1972 24,00c
wiekverbeteringen

Eind jaren '30 kreeg deze molen op alle vier de enden aan de achterzijde van de borden een metalen stroomlijnsysteem; dit over ongever 3/4 van de ophekking, het bovenste gedeelte bleef onbedekt. Dit is op meer molens in die omgeving toegepast, zoals Walderveen en Wekerom. Het was in een paar gevallen door de molenaars zelf aangebracht. Het deed denken aan halve verdekkering. 
Van 1948 tot de grote restauratie van 1972/73 had deze molen op beide roeden het systeem Van Bussel, de buitenroede bovendien met remkleppen. Dat alles is in 1973 weer gewijzigd in Oud-Hollands.
Bij de vervanging van beide roeden is het systeem Van Bussel weer aangebracht, op de buitenroede bovendien 'ouderwetse' remkleppen. 

assen

bovenas
fabrikant asnummer fabricagejaar jaar gestoken jaar verdwenen lengte
media-bestand
As 462, De Prins van Oranje
De Prins van Oranje
✉︎ 462 1867 ? aanw. 04,50