roeden

vlucht
24,06 m.
wiekvorm
Oud-Hollands
Kantel uw mobiel om de tabellen helemaal te zien
wiekenkruis
fabrikant roenummer positie bouw fabricagejaar jaar gestoken positie jaar verdwenen lengte
Vaags ✉︎ 651 binnen 2025 nog niet binnen 24,00
Vaags ✉︎ 650 buiten 2025 nog niet buiten 24,00
Derckx ✉︎ 87 binnen 1972 1973 binnen aanw. 24,06
Derckx ✉︎ 86 buiten 1972 1973 buiten aanw. 24,06
Fransen ✉︎ g.n. buiten 1930 1948 buiten 1972 24,00
Pot ✉︎ ? binnen ? ? binnen 1972 24,00c
wiekverbeteringen

Eind jaren '30 kreeg deze molen op alle vier de enden aan de achterzijde een stroomlijnsysteem; dit over ongever 3/4 van de ophekking, het bovenste gedeelte bleef onbedekt. Dit is op meer molens in die omgeving toegepast, zoals Walderveen en Wekerom. Het was in een paar gevallen door de molenaars zelf aangebracht.
Van 1948 tot de grote restauratie van 1972/73 had deze molen op beide roeden het systeem Van Bussel, de buitenroede bovendien met remkleppen. Dat alles is in 1973 weer gewijzigd in Oud-Hollands.
De situatie van 1948 zal bij het vervangen van de roeden in 2025 worden teruggebracht: op beide roeden het systeem Van Bussel, met op de buitenroede bovendien 'ouderwetse' remkleppen. 

assen

bovenas
fabrikant asnummer fabricagejaar jaar gestoken jaar verdwenen lengte
media-bestand
As 462, De Prins van Oranje
De Prins van Oranje
✉︎ 462 1867 ? aanw. 04,50