roeden

vlucht
21,00 m.
wiekvorm
Binnenroede systeem Fauël met neusremkleppen via de doorboorde as bedienbaar, buitenroede systeem Van Bussel.
Kantel uw mobiel om de tabellen helemaal te zien
wiekenkruis
fabrikant roenummer positie bouw fabricagejaar jaar gestoken positie jaar verdwenen lengte
Straathof ✉︎ 324 buiten 2018 2018/2025 buiten 21,40
Straathof ✉︎ 323 binnen 2018 2018/2025 binnen 21,40
Vaags ✉︎ 192 binnen 2008 2009 binnen 2018 21,40
Vaags ✉︎ 191 buiten 2008 2009 buiten 2018 21,40
Bremer ✉︎ ? buiten 1984 1984 buiten 2008 21,00
Bremer ✉︎ ? binnen 1962 1962 binnen 2008 21,00
Bremer ✉︎ 1 buiten 1951 1951 buiten 1984 21,00
onbekend ✉︎ ? binnen ? 1937 binnen 1962 21,00
wiekverbeteringen

Na 1900 kreeg de molen op beide roeden zelfzwichting. Tussen 1932 en 1934 werd één roede verdekkerd in combinatie met zelfzwichting, de andere roede kreeg echter weer Oud-Hollands met zeilen. Al snel maakten die zeilen echter weer plaats voor zelfzwichting. 
Bij het herstel van 1951 werden beide roeden voorzien van het systeem Van Bussel met zelfzwichting, op de binnenroede ook met neusremkleppen.
In 1961 kreeg de binnenroede fokwieken. De zelfzwichting op deze roede verdween voor 1970 en werd vervangen door een zeilhekwerk, ook verdween enige tijd later de zelfzwichting op de andere roede. In 1984 bleef dit gehandhaafd.
In 2025 is de bestaande opzet herhaald. 

assen

halslager
Arduin, Arduinen halssteen
bovenas
fabrikant asnummer fabricagejaar jaar gestoken jaar verdwenen lengte
onbekend ✉︎ ? 2024 2024 aanw.
media-bestand
As 1366, De Prins van Oranje
De Prins van Oranje
✉︎ 1366 1890 1890 2023